Over ons

We hebben best een tijd getwijfeld of we een blog zouden starten. Het lijkt me nogal een gedoe, en de wereld zit er vast ook niet echt op te wachten 😁

Aan de andere kant lijkt het me ook leuk om onze reisverhalen in een blog te vatten. Wie weet kan iemand nog inspiratie opdoen of ideeën uit onze belevenissen halen.

Dus ondanks dat we nog steeds denken dat de wereld niet perse op ons blog zit te wachten, hebben we toch besloten een blog te openen.
De voornaamste reden? We gebruiken zelf heel veel blogs als inspiratie voor het samenstellen van onze reizen naar Noord-Amerika. Zeker voor onze meest recente reis van San Francisco naar Las Vegas. Zonder al die beschikbare blogs hadden we nooit zo snel zo'n route in elkaar kunnen draaien. Dus misschien kunnen we op deze manier ons steentje bijdragen.

Hoe het zo begon...

Het Amerika-virus sloeg toe in 2012. Tot die tijd gingen we in de zomervakantie met de tent op pad, meestal naar Zuid-Europa, en trokken daar 3 weken rond.
Maar dat jaar konden we geen leuke bestemming bedenken en wilden we eens wat anders. Na wat wikken en wegen gingen we naar het reisbureau en boekten daar een kant-en-klare-reisgids-reis. En toen was er geen ontkomen meer aan. We zijn nog één keer met de tent door Zuid-Europa gegaan, en daarna zijn we jaar na jaar teruggegaan naar Amerika.

We hebben een fantastische vakantie gehad, heel veel gezien en beleefd. Maar terugkijkend kwamen we erachter dat we toch wel veel hebben 'gemist' en soms in een wat al te hoog tempo moesten reizen.
Dus na die eerste keer, bedenken we de route en overnachtingsplaatsen altijd zelf.

Inmiddels zijn we bezig met het plannen van de 7e rondreis: Van Seattle naar LA.
En daarvoor lees ik dus nog steeds veel blogs, en natuurlijk hebben we ook heel veel aan het AllesAmerika forum. Als je wilt krijg je hier tips met betrekking tot je route, bezienswaardigheden, planning, en allerlei dingen waar je nog nooit over na had gedacht. Superhandig dus!

Natuurlijk zijn we ook (een beetje) eigenwijs en we regelen de zaken wel op onze eigen manier. Zo zijn we nogal van gemak en mooi weer, we regelen dingen soms 'te goed', en vaak zeker niet op de goedkoopste manier.
Zo hebben we in 2018 pas voor het eerst zelf vliegtickets geboekt, dat lieten we het reisbureau altijd uitzoeken. En wij huren onze auto meestal bij Sunnycars. Niet omdat het de goedkoopste is, maar omdat dit ons het beste gevoel geeft. Slaat dat ergens op? Nee, waarschijnlijk niet. Betalen we dus te veel voor de auto? Waarschijnlijk wel... Maar voor ons werkt het.

En ook al bereiden we de zaken best goed voor, het gebeurt heel vaak dat we, al dan niet bewust, van planning of idee afwijken. Zo zijn wij er echt heel erg goed in om dingen voorbij te rijden of niet te kunnen vinden. We kunnen dus ook heel goed draaien. En als we het dan eindelijk vinden, zijn we er ook heel goed in om veel te duur te parkeren 😅
Maar gelukkig hebben we ook een talent om ons suf te genieten, mooie dingen te doen, gave wandelingen te lopen en soms gewoon eens tijd te nemen om helemaal niks te hoeven!

We reizen met z'n tweeën en altijd met een auto. We hebben wel eens een offerte voor een camper opgevraagd, en ooit gaan we het ook nog eens doen, maar tot nu toe heeft de auto het altijd nog gewonnen. We hebben ontdekt dat we vooral de natuur super vinden, wel afgewisseld met hier en daar een leuke stad. Maar daar hoeven we niet veel langer dan een dag of 2 te blijven. We maken graag (korte) wandelingen, maar geen dagtrips.
En overnachten doen we in hotels, motels, cabins en af en toe een Airbnb.

Ik betwijfel of dit ooit een live blog zal worden, maar voor nu gaan we in de loop van de komende weken/maanden ons best doen om de oude verslagen in de schriftjes om te zetten naar een digitale versie op dit blog, te beginnen bij het meest recente verslag van onze rondreis door voornamelijk Arizona en New Mexico  september 2018.

We hopen dat je het net zo leuk vindt om te lezen als wij om het te schrijven!